פארק תמנע – לא מה שהכרתם

by Goldi
21 comments

לינה, מסלולי טיול, אטרקציות ועוד

בפעם האחרונה שהייתי בפארק תמנע זה היה טיול שנתי של כיתה יב׳.
טיול שנתי אחרון שכל מה שאתה רוצה זה לדעת מתי מגיעים לאילת כי הדבר האחרון שמעניין אותך זה פארק עם סלעים באמצע המדבר. מעולם לא חשבתי על לחזור לטייל בתמנע ואפילו לא ידעתי שניתן ללון במקום עד חג השבועות.

כשתכננו את הטיול של חג השבועות, חשבנו על טיול שכולל בתוכו מים ועדיפות לצפון.
כששמעתי שכביש 10 נפתח בחג ל3 ימים הבנתי שאנחנו משנים כיוון וזה הולך להיות המסלול שלנו.
כביש 10 שעליו אכתוב פוסט בנפרד בבלוג הוא כביש העובר לאורך הגבול עם מצרים ויש בו נקודות תצפית יפהייפיות על הצד המצרי והצד הישראלי.

בגלל שהמסלול הוא ארוך ולא רצינו לנסוע בשביל יום אחד החלטנו לחפש מקומות לינה בסביבה של הכביש באזור הדרום. מחירי החאנים, הצימרים, המלונות והairbnb היו בשמיים ולא רצינו לעשות קמפינג במקום שכוח אל בלי מים וחשמל.
במהלך החיפושים שלנו התחלנו לקרוא על קמפינג בפארק תמנע והבנו שיש מתחם שניתן להקים בו אוהלים ומתחם קרוואנים שניתן להשכיר. בחרנו במתחם אוהלים, שמחנו שמדובר במקום קרוב לאילת ותכננו רק להגיע לישון במתחם, כל זה כשאנחנו מתפללים לטוב כי החוויות שלי ממתחמי קמפינג הם לא הכי טובים.

לצפייה בסטוריז מפארק תמנע

אגם תמנע

קמפינג ולינה בפארק תמנע

אתחיל ואומר שמדובר בחווייה מדהימה.
חששתי מאוד משינה בשטח במיוחד במתחמי קמפינג מחוסר פרטיות, רעש ונוחיות ונדהמתי לגלות שזה לא מה שחשבתי בכלל.

השער נסגר בשעה 20:00 ויש לעבור 2 שערים חשמליים על מנת להגיע לקמפינג. לאחר ההזמנה נותנים מספר של השומר, לנו לא ענו אז התקשרנו למוקד ההזמנות ולמרבה ההפתעה ענו לי ונתנו לי את הקודים לשערים.
לאחר שעוברים בשערים יש נסיעה של כ-10 דק׳ עד לאגם תמנע. כשהגענו למתחם ראינו כבר אוהלים רבים ובגלל שהיה לנו אוהל זוגי קטן מצאנו מקום קרוב למבנה השירותים והמקלחות. אם אתם מגיעים עם אוהל גדול ומאוחר כנראה שתצטרכו לנסוע לצד השני של האגם כדי להקים את האוהל.

ישנן סככות שתחתן אפשר להקים את האוהל אבל צריך להגיע מוקדם כדי לתפוס אותן. משטח השינה שעליו תבלו את הלילה הוא אדמה לכן, כדאי להביא מזרון עבה ובמהלך הלילה היו רוחות כך שגם ביגוד חם הוא רצוי.

הופתענו מאוד מהתאורה במקום, יש תאורה היקפית לאורך כל הלילה ותאורת פרוז׳קטורים שנכבית בערך ב22:30. את הפרוז׳קטור ניתן להזיז ואנחנו כיוונו אותו לכיוון האוהל ובשילנו בשטח.

השירותים והמקלחות מתוחזקים ברמה גבוהה, במקלחות הנשים היו רק 2 תאי מקלחות שבהם המים זרמו כמו שצריך והם היו נעימים וחמים.

אני חייבת לציין שמה שעוד תרם לחוויה היה שכולם היו נורא אדיבים במתחם, כל אחד שמר על השקט וגם אנשים ששמו מוזיקה לא שמו אותה בקולי קולות ובסביבות השעה 12 בלילה היה שקט מוחלט. השארנו את כל החפצים בחוץ וככה גם כולם, והכל היה שם למחרת בבוקר.

חשוב לזכור: אין איפה לקנות אוכל במתחם לכן רצוי להגיע מוכנים ומצוידים מראש. יש מסעדה בפארק שנסגרת בשעה 16:30.

מתחם אוהלים פארק תמנע
פק׳׳ל קפה פארק תמנע

זריחה בפארק תמנע

אני נורא אוהבת לצפות בזריחות, ידעתי ברגע שהגענו לפארק שאני הולכת להתעורר ב5 בבוקר.
הזריחה בפארק תמנע מתחילה בערך ב5:15, אנחנו התעוררנו לקולות הציפורים, אפילו לא היינו צריכים שעון מעורר.
כשהתעוררתי חיפשתי מאיפה מגיעה הזריחה וראיתי שאפשר לטפס על גבעה מאחורי המתחם כדי לצפות בזריחה.

ממליצה בחום לקחת איתכם פק׳׳ל קפה ולהנות מחוויה שלא רואים כל יום.
חוץ מהזריחה המפולאה שכיף לצפות בה, אם תסובבו את הראש שלכם להרים סביב האגם תראו איך הזריחה משנה את הצבע שלהם והמקום מתחיל להתעורר לחיים.
לאחר שהשמש זורחת במלואה, תעשו סיבוב באגם ותראו את השמש מבעד לעצי הדקל יוצרת השתקפויות קסומות במים.

זריחה מעבר להרים

אטרקציות בפארק תמנע

כאן אני יכולה לספר ולספר ללא הפסקה על כל האטרקציות והחוויות בפארק אבל אתמקד באחת קסומה.
האגם הנעלם בתמנע – מכירים את התמונות באינסטגרם של אגמים בקנדה, נורווגיה, שוויץ, גרמניה, אגמים ירוקים או בצבע טורקיז?
אז כזה קסם יש לנו ממש מתחת לאף, בתמנע.

האגם הנעלם בתמנע נקרא כך מפני שהוא נגלה למטייל רק כשמגיעים לקצה השביל ומביטים מטה.
אם אתם מגיעים מפארק תמנע לאגם תצאו מהפארק לכביש ותקחו ימינה בפניה הראשונה, שם לאורך הגדר תוכלו להגיע עם הרכב מאוד קרוב לקצה אך היזהרו, מראות רכבים הפוכים לא נדירים שם.

ניתן לרדת לאגם כאשר הירידה לוקחת כרבע שעה-20 דק׳. אנחנו הגענו ביום עם רוחות והחלטנו לצפות באגם מלמעלה.
היזהרו כשאתם עומדים על הקצה, הרוחות מאוד חזקות.

האגם הנעלם פארק תמנע

לסיכום, אני רק אומר שכל הפארק היה נראה כמו סצינה ענקית ממלך האריות. בכל מקום פשוט דמיינתי את מופאסה וסימבה מהלכים להם.
אם תצפו בסטוריז שלי מהפארק תשמעו את השיר שבחרתי להעלות בזריחה.