המקומות הכי מומלצים לפיקניק בטבע

by Goldi
29 comments

לא תופתעו אם אגיד לכם שהדבר שאני הכי אוהבת בעולם זה לעשות פיקניק נכון?
הסיבה הכי גדולה לזה היא הילדות שלי ורשמתי לכם עליה באודות עליי בבלוג.
הפיקניק לא חייב להיות הכי מושקע ועם גבינות יוקרתיות, בעיניי פיקניק הוא לקחת אוכל מהבית, בקבוק שתיה ולצאת לדרך.

לפעמים אני מחפשת שבתות שקטות בלי יותר מידי התארגנות, נסיעות של 3 שעות או לינה בשטח.
חוץ מזה שמדובר ברגיעה לנפש ומנוחה מהשבוע שהיה לנו, זו גם אופצייה לדייט זול במיוחד בתקופה האחרונה.
אני רק רוצה לשבת לנוח מתחת לאיזה עץ עם בריזה שנושבת עליי, לפתוח קופסאות אוכל מאתמול ולנשום אוויר צח.
יצא לי לטייל המון לאחרונה בארץ, במקומות שכבר הייתי בהם ובמקומות חדשים שעוד לא הכרתי.

מהם המקומות הכי שווים ולא מוכרים לעשות בהם פיקניק

מצפה טל

מאז שהכרתי את הבנזוג שלי הייתי במצפה טל עשרות פעמים.
המקום נמצא במרחק 30-40 דק׳ מהמרכז במועצה אזורית גזר, ביער חולדה.
המצפה נקרא על שם סגן טל צמח בן הקיבוץ שנפל ב2002 והוא אחד המקומות הכי יפים לבקר בהם בסופ׳׳ש שמשי.
במקום יש מדשאה ענקית לא מוצלת שבשבתות תראו אנשים משחקים כדורגל, פורסים שמיכה ופותחים פק׳׳ל קפה ובחלק השני עצים שאפשר לשבת תחתם, להנות מצל ומבריזה שנושבת במקום.

בגלל שהשביל שמוביל למצפה הוא בוצי, בחורף נאלצנו לעצור את הרכב בכניסה ליער ולהמשיך כ10 דק׳-רבע שעה ברגל.
בקיץ הכביש מתייבש לכן יותר קל להגיע למצפה ברכב.
המקום הוא שטח פרטי, יש שילוט בכל מקום האוסר על הבערת אש – אנא מכם זה לא המקום לפתוח בו מנגל.

מצפה טל - מקום מומלץ לפיקניק

תאיו ביץ׳

כן כן, החוף הזה שאולי שמעתם עליו מחברים שכל הבת ימים הולכים אליו זהו תאיו ביץ׳.
בימי הקיץ ואפילו בשאר עונות השנה מדובר באחד החופים העמוסים והיפים בישראל.
זה גם החוף האחרון בחלקה של בת ים ואז מתחיל חוף ראשון.
כשתגיעו לחוף עצמו ותסתכלו אחורה לכיוון הגבעה שמאחור אתם תראו אנשים יושבים צופים בשקיעה.

ההגעה היא דרך הכביש המחבר בין בת ים לראשון לציון – בכיכר הראשונה צריך לפנות לכביש חול ולעלות עד שמגיעים ל״חניה״ ולגבעה שבה אפשר לפרוש שמיכה ולעשות פיקניק.

בגלל שמדובר ברצועה ארוכה, העומס של האנשים לא מורגש אבל ככל שתגיעו יותר מאוחר יהיה לכם יותר קשה למצוא מקום טוב לשבת בו.

חוף תאיו בבת ים

עין חרדלית

בסוף מאי נסענו לרייזרים בכפר נוף הורדים וחיפשנו מקום קרוב לעשות בו פיקניק.
עין חרדלית הוא אחד המעיינות שבשמורת נחל כזיב והוא פנינה ירוקה, קסומה לשבת בו לפיקניק.
הגענו ביום ראשון ויחסית היו בו אנשים אבל בגלל שהמקום גדול אפשר למצוא פינה אחרת לשבת בה.
אנחנו התיישבנו ממש בכניסה איפה שכולם מחנים את הרכבים אז ראינו כמה אנשים מגיעים ומה המסלול שלהם.
המים לא עמוקים בכלל ואפשר לחצות לצד השני ולחפש מקומות לשבת בהם או ללכת בתוך המים (לצערי לא עשיתי את זה אז אני לא יודעת מה אורך המסלול ואיפה הוא נגמר).

בדרך מנוף הורדים לעין חרדלית עצרנו בסופר מקומי והבאנו חומוס, זיתים ולחם ובמקום עצמו הכנו שקשוקה.
כמו שאמרתי, פיקניק לא חייב להיות יוקרתי או בז׳אנר מסויים של אוכל, כל מנה שתקחו איתכם לטבע ותשבו לאכול בו יכול להיקרא פיקניק.

אין במקום פחי אשפה אז על אחריות המטיילים להביא עמם שקיות זבל ולקחת אותם עד למקום שתמצאו בו מיכלי אשפה.
אנא, שימרו על המקום נקי, הוא באמת נחשב לפנינה קסומה ומרגיעה.

עין חרדלית בשמורת נחל כזיב

אגם הצלילים – ראש העין

כן כן, ראש העין, במרחק 20 דק׳ מתל אביב (בלי פקקים) ישנו אגם יפהייפה עם ברווזים ששוחים להם, פינות ישיבה מוצלות ומדשאה ענקית לפיקניק.
אני רק רוצה לציין שכשהגענו היה דיי ריק אז ניתן היה לתפוס פינה מתחת לעץ או שולחן ישיבה אבל בימים עם תפוסה מלאה יותר תצטרכו לשבת תחת השמש אז קחו את זה בחשבון.

אנחנו הבאנו אוכל מהבית, פק׳׳ל קפה והתיישבנו לנוח.
כמובן שלפני המנוחה גם ביקרנו ביער ראש העין שהוא מקום קסום בפני עצמו לעשות בו פיקניק.
יער ראש העין נמצא במרחק 3 דק׳ נסיעה מהאגם ויש בו שביל יפהייפה של פרחי בר (העונה המומלצת היא כמובן האביב בשיא הפריחה).